::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



Kenangan Dan Pengalaman





Ada banyak kenangan yang tak boleh kita lupakan dalam hidup ni. Manis mahupun pahitnya kenangan itu adalah anugerah dari pengalaman yang tak ternilai. Dan semestinya kita kena hargai setiap satu kenangan yang datang dan pergi. Tak kira banyak mana pun pengalaman hidup yang hadir silih berganti, kita kena teruskan hidup jugak.

Begitulah apa yang sedang aku lakukan sekarang, melupakan kenangan yang pedih, mengabadikan ingatan yang meraih jutaan senyum tawa. Dan semuanya adalah demi untuk mematangkan diri. Namun, proses mematangkan diri itu tak semudah kita menyebutnya hanya di bibir je. Kita kena lalui banyak perkara sebelum kita dengan bangganya mengatakan bahawa kita sudah matang!

Walaupun aku sudah ditimbunkan dengan banyak musibah hidup, tapi proses untuk menjadi matang itu masih terlalu lambat. Sehingga ada kalanya, aku kecundang juga dalam meniti waktu-waktu sukar. Aku masih belum dapat memikirkan jalan penyelesaian yang terbaik untuk keputusan-keputusan yang bakal aku buat. Dalam erti kata lainnya, aku masih gagal!

Walau bagaimanapun, aku bersyukur dengan jalan hidup yang aku pilih sekarang. Paling tidak pun, aku sudah melangkah ke satu tahap yang mampu mengubah pendirian aku terhadap kehidupan yang lalu. Kalau dulu aku adalah seorang insan yang sangat lemah untuk menerima kenyataan hidup, tapi sekarang aku cuma memikirkan hikmah yang akan aku terima di atas jalan-jalan takdir yang Allah berikan. Dan kalau dulu aku adalah seorang insan yang tidak tahu menghargai dan menjaga hati orang lain, tapi sekarang aku lebih memilih untuk berhati-hati dalam memberikan kasih sayang.

Jadi, aku telah banyak belajar dari pengalaman. Terima kasih pengalaman hidupku, kerana engkau telah menyedarkan aku sehingga ke saat ini.




Pendek kata,
Pengalaman hidup selamanya tak akan menjadi sia-sia jika kita tahu menggunakannya sebagai sesuatu yang bermanfaat.








XoXo,
Miss Novelist!



Labels: