::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



Istiqamah Demi Hidayah



Alhamdulillah,

Hari ni aku masih mampu bernafas dan menikmati keindahan alam ciptaan Tuhan. Sesungguhnya, hari ni merupakan hari ketiga aku berjaya bangun untuk menunaikan solat Subuh selama tiga hari berturut-turut. Bukan disebabkan selama ni aku tidak pernah menunaikan tanggungjawab wajib itu, cuma aku telah mensia-siakan perintah Allah SWT. Astaghfirullahalazim...betapa berdosanya aku.

Apabila mengenang kembali segala dosa yang telah aku perbuat selama ini, aku sedar yang aku telah jauh terpesong dari landasan Allah SWT. Maka, aku cekalkan tekad sejak tiga hari yang lepas untuk tidak meninggalkan solat dan cuba untuk menjadikan solat aku khusyuk dan sempurna agar diterima olehNya. Dan alhamdulillah, peluang itu sentiasa ada jika kita beristiqamah. Begitulah luasnya pintu peluang yang aku dapat daripada Allah SWT.

Ya Allah...

Ketika hambaMu ini hanyut terlalu jauh, Engkau datang memberikan hidayah. Tidak pernah Engkau lupakan hambaMu ini sedangkan aku? Terlalu sering mengenepikanMu. Ampuni aku Ya Allah. Cekalkan hatiku untuk terus berada dalam perubahan yang semakin membaik ini. Ringankanlah jiwaku untuk melakukan segala ibadah sebagai seorang muslim. Semoga aku tidak lagi berdiri dalam kegelapan serta kejahilan. Dan aku bersyukur kerana Engkau masih di sisiku. Alhamdulillah...





Labels: