::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



Holiday And Dream!


Assalamualaikum and morning...



Sangat best bila menaip entry sambil ditemani lagu jiwang... Sekarang, lagu Tomok "Aku Datang" sedang berlayar bersama angan aku tika ini. Lagu yang sangat memberi makna lepas aku tonton filem Istanbul, Aku Datang! beberapa minggu yang lalu.

Okay! Baiklah. Back to the point!
Now, musim cuti dah tiba. Bila baca status-status kengkawan di Facebook, nampak gayanya semua seronok melayan cuti di rumah masing-masing. Ada yang cerita pasal musim buahlah, musim tengok wayanglah, musim jalan-jalan dengan kengkawanlah, musim travellinglah! Wah...seronoknya!




But, for me...
Cuti ini digunakan sepenuhnya untuk menyiapkan manuskrip pertama aku. Yup! Demi mengejar impian untuk menjadi seorang Novelis, aku kena usaha lebih walaupun harus memerah otak sehingga ia terasa penat. Kesian otak aku kena kerah untuk bekerja masa cuti ni! Tapi, apapun semuanya demi mengejar impian. And I really hope, in this year aku boleh siapkannya. Then, masuk next year aku tinggal hantar pada editor and tawakal banyak-banyak dengan harapan manuskrip tu tidak akan kena REJECT! Doakan aku!!

By the way,
Sekarang dah masuk bab ke 34. Tinggal lagi 43 bab yang aku kena edit sepenuhnya. Actually, manuskrip tu dah siap, tapi bila dapat tahu dari kengkawan novelis, mereka kata editor mudah nak REJECT manuskrip sekarang ni, aku start ambil langkah untuk edit sendiri terlebih dahulu. Ini semua demi memudahkan kerja editor. Bila kerja mereka mudah, so ada harapan manuskrip kita diterima. InsyaAllah...amat yakin yang usaha aku tidak akan sia-sia.

Dalam apa jua keadaan, doa itu penting! :)





XoXo,
Miss Novelist!




Labels: