::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



Strawberi Cinta




Okay, lepas review pasal filem Istanbul, Aku Datang!, 
aku nak review pasal filem kat atas ni pulak.
Baru tadi aku dengan family tengok filem ni dan aku terasa nak post review dia kat sini.


Filem Strawberi Cinta ni berkisar tentang seorang gadis Jepun bernama Ichigo lakonan Yana Shamsudin yang datang ke Malaysia untuk mencari ibunya yang dah 15 tahun hilang. Kat Malaysia dia bertemu dengan Hakimi lakonan Pierre Andre yang merupakan seorang pemandu pelancong untuk rombongan pelancong dari Jepun. Kat sinilah perkenalan mereka bermula. Selepas melalui beberapa perkara yang akhirnya menyulitkan keadaan Ichigo untuk menemui ibunya, Hakimi pula datang menghulurkan bantuan.




Seperti biasa aku tak nak bagi sinopsis panjang-panjang. Nanti tak surprise pulak bagi yang belum tengok tu. Hehe. So, aku suggest korang tengok filem ni bagi mereka yang suka yang cute-cute tu. Aku suka tengok lakonan Yana Shamsudin dalam filem ni. Dia berjaya membawa watak sebagai seorang gadis Jepun. Dari cara dia bercakap, style dan gaya seolah-olah dia memang berasal dari sana. Salute lah! Sampai aku nak belajar cakap Jepun pulak dibuatnya. Hehe... Yana Shamsudin sangat cute okay!

Filem ni tak begitu menampilkan babak-babak romantis, cinta-cinta dan sewaktu dengannya. Ada beberapa bahagian yang melucukan dan mencuit hati aku dan family. So, tak rugi tengok! Lagipun, jalan ceritanya best. Tak membosankan untuk menunggu setiap scene. 

Di samping ada mesej mengenai pelancongan di Malaysia yang diketengahkan oleh pengarah filem, mesej dalam cerita itu sendiri sangat menyentuh perasaan. Sehingga adik aku mengalirkan air mata. So touching! Hehe. Tak tahulah kalau korang yang tengok. Apa-apapun ia sebenarnya bergantung kepada diri setiap individu. Masing-masing ada persepsi tersendiri.




So, setakat ni aku memang berpuas hati dengan Strawberi Cinta. Tengoklah kalau nak tahu. 
Thanks for reading! :)
Arigator ghozaimas + Sayonara!






XoXo,
Miss Novelist!




Labels: