::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



Dua Perkara Baik



Assalamualaikum!
Pagi-pagi buta baru nak update entri kat sini.


Okey! Now, aku dah mula dengan kuliah. So, kesibukkan tu memang susahlah nak dielakkan. Sebab tu jugalah aku dah jarang melepak kat sini. Jadi, di kesempatan yang ada malam ni, aku rajin-rajinkan diri untuk update. Kali ni aku nak cerita pasal sesuatu yang "waaaaah!!" Perkara yang buat aku so touching touching! Hehe, hampeh betol bahasa Inggeris. 

Back to the point,
Walaupun permulaan tahun 2013 aku agak kelam-kabut dan porak-peranda sekali, tetapi aku bersyukur sebab perkara tu aku rasa tak teruk sangat. 1hb, nak naik flight ke Kuching tapi apa yang menyedihkan bila aku tertinggal IC kat asrama. Just imagine! Tapi nasib baik aku dilepaskan juga untuk naik flight tu. Kalau tak??

Okey, itu pasal hari pertama aku dalam tahun 2013 yang paling teruk. Sekarang, aku nak bercerita tentang hikmah perkara buruk yang menimpa tu pulak. Hehe. Pertama sekali aku nak teriak "HOOOOREYY!!" pada satu dunia sebab aku dah berjaya menamatkan manuskrip pertama aku. Sekarang cuma menunggu waktu untuk dihantar kepada Ketua Editor dan dinilai dalam tempoh 4 minggu.

Sebaik saja mentor kelas aku dengar pasal kejayaan besar ni, beliau sanggup pulak menghulurkan bantuan pada aku untuk menerbitkan sebuah novel melalui Dewan Bahasa dan Pustaka. Katanya, nak lebih grand! Sememangnya, dari dulu lagi galakan sebegini datang kepada aku. Alhamdulillah... terasa yang mereka amat mengharapkan aku bakal menghasilkan sesuatu yang sangat bermakna. Tetapi, buat sementara waktu ni, aku menolak dahulu bantuan daripada pensyarah Jabatan Pengajian Melayu aku tu sebab aku masih nak usha-usha syarikat penerbitan yang terkenal, ALAF 21. InsyaALLAH manuskrip aku diterima! Amin...

Itu berita menggembirakan yang pertama. Berita kedua pula ialah pasal pointer aku. Walaupun menurun sikit dari semester lepas tapi aku rasa bersyukur sangat. Aku nak nangis! Terharu. Sebab, dalam kepayahan menjawab soalan yang macam *&^$#*@$&^)*&^$! semester lepas, aku betul-betul tak sangka yang result aku sampai macam tu sekali. Aku tak target pun keputusan macam tu. Paling rendah aku target disebabkan subjek yang membunuh semester lepas ialah 3.5 aje. 

Melihatkan kenyataan itu, ternyata sekarang aku masih tidak percaya! Apapun, sememangnya ini rezeki dari ALLAH SWT yang diberikan kepada kita kerana berusaha. Lepas ni, aku nak target First Class pulak untuk pointer keseluruhan. InsyaALLAH, dengan izinNya semua itu tidak akan mustahil! Aku percaya dengan ketentuan ALLAH.

Sampai kat sini aje aku merapu untuk malam ni...
Jumpa lagi pada bila-bila masa.





XoXo,
Miss Novelist!




Labels: