::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



Tentang Seseorang...




Assalamualaikum...
Hi, hello!


Tengok dari gambar dan tajuk entri, dah semestinya aku ingin bercerita tentang seseorang yang istimewa di hati, Mr. Photographer! Setakat ni dah ramai yang tertanya-tanya siapa si dia 'Mr. P..? Cuma aku belum memberikan sebarang jawapan atas pertanyaan tu. Someday, bila aku rasa perlu dan sesuai, mungkin aku akan bersedia untuk menyatakannya. :)

Entri kali ni cuma ingin bercerita tentang keperibadian si dia yang sentiasa buat hati aku berbunga-bunga... Sorrylah kepada sesiapa yang tak tahan baca entri ni, dipersilakan untuk klik ikon X pada browser anda. Hehe...

Mr. P...
Satu-satunya orang yang jadi tempat aku berkongsi cerita walaupun kami ni tak pernah langsung bersua muka. Bolehlah dikira kami bukan teman yang rapat. Cuma kenal dah hampir setahun dan selalu berkongsi cerita di laman sosial Facebook. Berjumpa tu tak pernah langsung disebabkan kesibukkan masing-masing. Aku tak kisah selagi aku ada tempat untuk bercerita dan selagi ada orang yang sentiasa memberikan nasihat.

Before ni, aku telah mengalami satu musim kejatuhan yang tak pernah aku rasai sebelum ni. Huh, memang tak boleh terimalah saat tu! Bertubi-tubi dugaan datang! Berasak-asak berita sedih menjengah telinga aku. Sebagai insan lemah, sememangnya sudah menjadi lumrah untuk aku mencari balik kekuatan diri dengan bantuan orang-orang sekeliling dan mujur ada si dia ni walaupun pada asalnya aku tak terfikir pun nak luahkan masalah-masalah tu pada dia. Tapi, at last aku mencari dia juga.

Ternyata luahan aku tak sia-sia. Kali ni dia balas mesej aku panjang berjela-jela dan buat pertama kalinya dia buat macam tu. Sekarang ni, aku dalam proses mengenali dia. Jadi, dari mesej tu aku telah memberi satu penilaian pada diri dia. Oh, merendah diri orangnya... :) Memang sudah terbukti.

Kali ini aku rasa dia benar-benar bagi support. Dan aku sangat berterima kasih... Dari kata-kata dia, ia sangat memberikan aku satu motivasi. 


"Apabila kita jatuh, berusaha untuk bangun balik. Kita jatuh, kita bangun balik! Jatuh, bangun balik! Tiada jalan lain selain bangun kembali!"


Sweet kan bila ada lelaki pandai bagi nasihat dengan kata-kata macam tu? Ini pertama kali dalam hidup aku pakai nasihat dari lelaki. Selalunya, perempuan bagi nasihat bernas. Jarang dengar lelaki bagi nasihat berguna. Paling-paling pun mereka akan cakap, "Alaaa... chill lah! Enjoy life! Buat apa nak susahkan hati fikir benda-benda macam tu!" Hah, tak ke haru-biru? Hehe...

Okay, aku suka cara dia dan hati ni akan selalu berbunga-bunga kalau teringat pasal dia. Senang cerita, dalam hati aku ni dia dah jadi insan yang istimewa. Harap-harap mak ayah aku terimalah pilihan hati ni. Cuma sekarang, aku hanya menyimpan semua perasaan dalam hati sebab aku percaya kalau dia jodoh aku, dia akan datang pada aku. Berdoa dalam hati... :)

Setakat ni kita orang berkawan aje k... dan aku suka hubungan persahabatan ni. :)






XoXo,
Miss Novelist




Labels: