::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



Perkara Paling Bermakna





Hi peeps,
Assalamualaikum...

Malam ni aku fikir tak nak menconteng lagi di journal ni, tapi tiba-tiba ilham datang dan memaksa aku untuk menulis lagi walaupun dalam kesibukkan melayan Facebook sambil menikmati Roti John Ayam bersama Teh C Special.. Haha! Tak ada la penting sangat pun perkara yang disibukkan.

Okay! Jika dua malam yang lepas aku menulis tentang seorang "Best Friend", malam ni jari-jari aku tak sabar nak menaip di papan kekunci si Laptop Ungu yang semakin uzur ni. Aku ingin bercerita tentang bintang-bintang yang bersinar. Ilham ni muncul dari seorang kawan yang tiba-tiba tag nama aku kat sebuah gambar di Facebook.

Warning dulu! Ni entri main-main, tak ada benda serius yang nak dibincangkan pun. Kalau rasa membazir masa menatap tulisan ni, baik close sekarang! Cepat! Hehe, tapi buat sesiapa yang ingin mengambil risiko untuk meneruskan jugak perjalanan entri ni, cuma baca dan komenlah sesuatu supaya entri ni terasa lebih bermakna...



:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:



Pengajaran terakhir dalam kelas Sintaksis hari ini telah membuatkan aku membawa pulang sesuatu dari situ. Aku bawa pulang sekeping gambar, dua biji epal, sebungkus nasi lemak dan sebutir bintang. Hah! Memanglah.. hari-hari dalam kelas Sintaksis memang kami sekelas akan sentiasa menerima ganjaran atas apa yang telah kami capai.

Tapi, jika direnung balik semua tu, perkara yang lebih penting adalah makna yang tersirat. Jika lihat dari mata, kita sebenarnya buta. Hanya melihat melalui hati akan menjadikan kita manusia yang celik dan faham erti yang tersimpan. 

Sekeping gambar adalah kenangan, dua biji epal adalah nilai pengajaran, sebungkus nasi lemak adalah keikhlasan dan sebutir bintang adalah inspirasi.. Itu persepsi aku.. 

Err, lost kejap!! Budak-budak ni lepak bising betullah! Idea lari... idea lari...

Err, emm... err.. okay! Aku bukan nak bercerita tentang benda-benda tu, aku kan nak bercakap tentang bintang-bintang tadi. Dalam kelas aku ada 21 bintang yang paling bersinar. Masing-masing ada kelebihan dan bakat tersendiri. Aku percaya, setiap satu antara kami akan bersinar dengan cara tersendiri.

Actually, aku tak ada idea nak tulis panjang-panjang. Sekadar ingin memenuhi hati yang sedang berbunga-bunga dengan makna 'bintang-bintang'. Haha. Almaklumlah, tadi kawan-kawan post ayat jiwang-jiwang kat FB. Aku pun tak nak ketinggalan... Haha... Jangan marah ar...

Okay, susah-susah nak fikir... aku off dululah. Sapu-sapu habuk kat blog ni kejap. Fuhh! Bersih dah... Selamat membaca... menyesal tak singgah baca entri ni?? Hehe...




"Bisiklah pada hati, aku akan jadi bintang yang paling bersinar!"
Terima kasih kat Lecturer kami sebab memberikan pengajaran yang sangat bermakna hari ni...

Bye!





XoXo,
Miss Novelist







Labels: