::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



Cerita Hujung Minggu




Hi peeps!
Malam yang sunyi tiba lagi. Actually, aku paling tak suka setiap kali hujung minggu datang. Jumaat... Sabtu... Ahad... tik tok tik tok tik tok.. ibarat waktu itu terlalu lambat berdetik. Naik rimas aku menghitung waktu. Orang, kalau hujung-hujung minggu macam ni, seronok... enjoy.. boleh keluar ke mana-mana. Aku?? Duduk dalam bilik segi empat ni, tengok dinding sambil layan rasa sunyi.

Yup, memang sunyi walaupun ada kawan-kawan. Setiap kali hujung minggu, beginilah keadaannya. Ibarat diserang garuda. Kalaulah aku ada sebuah proton ke, produa ke... dah lama aku nyah dari asrama ni. Tapi, nak buat macam mana, lesen kereta pun tak ada.

Ada lesen ke, tak ada lesen ke... itu story kedua. Story utama aku malam ni hanya nak bercakap pasal hujung minggu 'kali ini' yang terasa sangat panjang untuk dilalui. Kenapa? Sebab lepas ni, seminggu aku tak jumpa kawan baik aku pasal ahad ni nak kena berangkat ke Kuala Lumpur. Dah la petang tadi dia balik, dia main blah macam tu aje. Tak tinggalkan apa-apa pesan pun. Sedih la jugak tapi nak buat macam mana.

Sanggup pulak aku tak nak join kawan-kawan lain keluar gara-gara nak say "goodbye!" kat dia, tapi at last tengok, err.... dia menghilang macam tu aje. Erm, ada kalanya tiada apa yang nak dikisahkan sangat. Takkan nak besarkan perkara kecil pulak. Ada waktu aku hanya pasrah. Well, kawan baik aku tu memang begitu. Seperti apa pun dia, dia tetap kawan baik! Tak ada apa yang boleh ubah pendirian aku tentang dia. Dia tetap kawan baik aku.

By the way, hujung minggu yang panjang ni kena jugak dilalui. Sunyi... sepi... mungkin dah lama sebati dalam diri. Kadang-kadang kita kena pandai berdikari supaya suatu hari nanti hidup kita ni tak terlalu bergantung pada orang lain.

Apa pun, aku pasti akan merindukan kawan baik aku tu sambil dalam hati aku sangat berharap yang segala gerak-geri dia ni pasti punya alasan dan tersimpan sesuatu yang bermakna. Well, kita tak pernah tahu apa di hati orang. Cuma mampu menjadi insan yang memahami. :)


Goodluck to me untuk Pertandingan Dondang Sayang di Kuala Lumpur nanti...
Semoga Allah permudahkan segala urusan..
Hei kawan! Aku berharap yang aku akan terima mesej dari kau pada hari pertandingan nanti.. :')
Bye... 






With love,
Miss Novelist







Labels: