::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Nikah tanpa couple



Persahabatan Yang Indah...




Apabila kita berjauhan dari keluarga, 
Tuhan kirimkan kita sahabat baik untuk menjaga kita..
Dia sememangnya maha adil,
tak pernah Dia membiarkan kita berseorangan,
setiap kita, Dia telah ciptakan teman masing-masing..
dan mungkinkah engkau adalah orang yang Tuhan pilih untuk menemani aku wahai kawan?


Jika benar Tuhan telah menentukan engkau sebagai teman suka duka buatku, sejujurnya aku sangat bersyukur! Belum pernah kujumpa sahabat sebaikmu. Sedikitpun aku tak pernah dengar engkau mengeluh setiap kali aku memerlukan pertolonganmu. Pengorbananmu membuatkan aku sedar bahawa aku harus menjagamu sebaiknya. Dan aku perlu untuk menjaga hubungan ini sebaik mungkin.

Hei kawan! Sejujurnya, aku amat merinduimu saat ini. Banyak kata yang tak mampu kuungkapkan kepada dirimu. Jika aku mengirimkan mesej hanya sekadar untuk bertanyakan khabar dan tanpa sebarang tujuan, itu bermakna aku ingin engkau tahu bahawa aku sedang memikirkanmu. Hanya itu yang aku mampu lakukan jika aku rindu.

Aku lega apabila akhirnya aku berjaya mendapatkan jawapan di atas persoalan aku selama ini. Jika aku berdoa untukmu dalam sujudku, adakah Tuhan akan memakbulkan doaku itu? Persoalan yang sering bermain dalam fikiranku. Ya, Tuhan akan memakbulkannya selagi doa itu adalah terbaik untukmu! Aku sangat gembira mendengar jawapan itu dari seorang insan. Aku amat berharap yang suatu hari nanti, apabila sampai saatnya, doaku akan sampai juga kepadamu... :)

Mungkin aku terlalu banyak bercerita tentangmu di sini dan aku berharap cerita-cerita ini tidak membosankan bagi sesiapa saja yang membacanya. Aku cuma mahu membuktikan bahawa persahabatan itu sangat indah!



Menatap indahnya senyuman di wajahmu
Membuatku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya persahabatan terindah
Saat kau sentiasa ada di sisiku
Banyak kata yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau selalu
Hadir dan temani aku
Di setiap langkah yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Kuingin kau tahu
Ku selalu menjadi sahabatmu
Yang menyayangimu sepanjang hidupku



Tahu lirik lagu kat atas tu kan? Aku saja-saja ubah... bukan untuk dinyanyikan, tetapi untuk ditatap setiap bait liriknya. Besar maknanya, hanya aku yang tahu. :) Apa-apapun... kudoakan semoga persahabatan kita ni akan berkekalan sampai bila-bila walaupun suatu hari nanti kita akan berpisah! 

Aku sedang menghitung detik  itu tau! Bukan maknanya aku tak sabar-sabar nak tengok hari tu tiba. Tapi sesungguhnya setahun lebih dari sekarang adalah masa-masa yang sangat tidak ingin aku hadapi. Kalau boleh, aku tak ingin waktu ni terus berjalan dan membawakan hari itu untuk aku. Aku mahu kita bersama selamanya. Menjadi sahabat selamanya! Tapi... hmm...







XoXo,
Miss Novelist









Labels: