::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



My Year Schedule



Assalamualaikum,
Hai! Hello! 

Dah lama aku tak kemas-kemas blog ni. Hari ni baru ada masa nak menjenguk, itupun lepas seorang member tanya kat aku pasal blog nih. Catatan entri hari ni adalah berkaitan dengan aktiviti aku sepanjang tahun. Okey! Masih tak terlambat kut nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2014!! Yeah!! Pejam celik pejam celik dah berlabuh rupanya tirai 2013. Banyak peristiwa dan pengalaman yang berlaku dalam hidup aku. Meh, aku story sikit kat sini.

Perkara paling aku tak boleh lupa :
Tahun 2013
  • Aku telah kehilangan nenda tercinta, beberapa minggu sebelum raya haji. Dan yang paling menyedihkan aku tak boleh datang jenguk arwah lepas kemalangan hari tu disebabkan masalah kewangan yang tak dapat dibendung. Puas aku kenang, menangis, bersedih... sebab arwah orang yang paling rapat dengan aku dan adik-adik. Sekarang dah tak ada, terasa benar kehilangannya.
  • Dalam luka, pasti ada bahagianya. Tahun 2013 juga memberikan aku pengalaman yang cukup indah apabila aku buat pertama kalinya menjejakkan kaki ke luar negara. Aku dan kawan-kawan buat trip ke Indonesia. Bajet pun beriban-riban jugak keluar. Hei... demi kawan, sanggup keluar bajet besar. Tak apalah! At least, ada jugak masa-masa bahagia untuk dikenang.
  • Seterusnya, aku dapat result gempak! Meningkat dari sem-sem lepas. Alhamdulillah...

Okey! Cukuplah kut aku story pasal 3 perkara aje untuk Tahun 2013. Sekarang nak story pulak pasal 2014.

Aktiviti sepanjang tahun :
Tahun 2014
  • Semestinya kuliah! Final year student, okay! Hehe.
  • Tulis skrip. Sekarang dah ada permintaan and may be aku akan tulis skrip untuk telemovie bergenre ketuhanan dan keagamaan. Insya-Allah proposal akan diterima. Doakan!
  • Jadi director. Sekarang pun aku tengah buat penggambaran bersama pelakon-pelakon aku untuk short film terbitan ED Production. Nanti aku akan uar-uarkan sebarang berita berkenaan short film ni.
  • Aktiviti-aktiviti kampus pun semakin banyak berlangsung. Contohnya yang paling dekat ialah Majlis Perpisahan bersama Mentor kami. Lepas tu, kena urus pasal Bengkel Terapi bersama rakan-rakan satu batch. Then, kami kena urus Majlis Perhimpunan Bulanan pulak sebelum menghadapi Praktikum Fasa akhir di sekolah-sekolah. Banyak kerja, tetapi aku boleh pulak buat selamba... Well, life kena enjoy, kan??
  • Aku juga sibuk dengan manuskrip novel yang kedua. Insya-Allah akan mula menulis lagi pada bila-bila masa. Cuma sekarang aku sibuk merangka jalan cerita. Dan doakan jugak untuk first manuscript aku yang sedang dalam proses penilaian oleh pihak penerbit.
  • Then, aku sedang membuat perancangan untuk menghasilkan sebuah naskhah skrip untuk lakonan pentas (teater). Tapi, ini perancangan aje. Entah jadi ke tidak itu belakang cerita. Apa yang aku tahu, aku sedang menyusun jalan ceritanya.

Okey! Itu aje setakat ni. Malas nak cerita banyak. Lepas ni, nak keluar kejap untuk tenangkan diri. Dah jadi hobi sekarang kut. Kalau tak keluar dengan kawan-kawan, aku jalan sorang-sorang... Gotta go! Daaa.....




XoXo
-Miss Novelist-





Labels: