::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



Terasa Ingin Menulis "Kisah Kita"


Assalamualaikum..
Hi Peeps!

Alhamdulillah entri kali ni menjelma di celah-celah kesibukan. Masih mampu menulis lagi. Seronok tak terkata. Mungkin kali ni posting aku agak panjang kerana sudah terlalu lama tidak menulis dan mencurah cerita dari hati. Aku sebenarnya sangat rindu menulis! Maklumlah pekerjaan sekarang hanya menyanyi, menyanyi dan menyanyi di SMULE. Haha. Jika dulu aku menulis untuk melepaskan tekanan, cuma untuk beberapa tempoh yang lalu, aku berhenti menulis dan mula melalak, dari suara tak berapa nak elok, sumbang sana sini hingga suara aku boleh mengumpul seramai 2000 lebih follower di Smule. Kepada follower Smule aku, terima kasih kerana menerima suara aku seadanya. Haha! Nak gelak sebab benda ni macam syok sendiri je. Lantaklah nak fikir apa. Anyway, aku cuma memberikan yang terbaik sepanjang perkhidmatan aku di SMULE. Hahaha! Nyampah lak rasa. 😂😂😂



Okay, nak simpan satu gambar akaun SMULE aku
sebagai kenangan sempena entri ini ditulis. Haha!


Okay, cukup!
Now nak story pasal life. Tiga tahun tak melepak kat sini, banyak benda aku tertinggal. Kenapa aku yang tertinggal? Haha. Yalah, banyak kot peristiwa yang tak sempat aku catat kat sini sepanjang "kehilangan" aku tiga tahun lalu. Sayang seribu kali sayang sebab banyak peristiwa berlaku selama itu. Dipendekkan cerita, aku cuma menjauh dari kekecewaan, meninggalkan insan-insan yang aku sayang cuma kerana aku merasakan bahawa aku tidak diperlukan lagi di sisi mereka. Then, aku pergi untuk mengubat kecewa sendiri.

Tambah-tambah, aku dah mula dengan life baru, jadi wanita bekerjaya dengan tugas utama mendidik anak bangsa, gaji cukup-cukup makan, sibuk mengalahkan menteri, dengan cuti hujung minggu yang tak menentu, bisnes pula tenggelam timbul, ditambah juga dengan kisah cinta yang tak berapa nak kesampaian. Haha. Itu life aku sekarang. Agak terkial-kial but funny! Boleh dikatakan aku sedang merangkak-rangkak lagi mencari hala tuju hidup. 

Namun, harus aku akui bahawa aku selesa dengan hidup aku sekarang! Sungguh! Betul! Siapa sangka, kepayahan mengubat kecewa silam telah membawa haluan hidup aku ke satu lembah yang baharu. Daerah yang tak pernah aku jejak tetapi rupa-rupanya wilayah itulah yang telah mengubah hidup aku hampir seratus peratus. That's why aku mulakan entri aku dengan SMULE! Yup, itulah wilayah yang aku katakan.

Aku menapak di SMULE dengan ID pertama (EqaDarnestra), kemudian bertukar ID kedua (BOS_Eqa_SM) sempena menyertai satu group di SMULE, kemudian kembali menggunakan ID pertama (EqaDarnestra) sebelum berubah menjadi ID ketiga (BOS_Darnestra_SM)... haha! Nampak macam dah lama dalam SMULE kan, padahal semua perubahan ID berlaku dalam sekelip mata je. Haha! Pendirian tak tetap masa tu kot. Tambah-tambah otak tengah celaru, fikiran tak menentu, hati tak berapa nak setuju, hidup pun tengah abu-abu. Haha.

Kenapa aku stop pada ID "BOS_Darnestra_SM"?

Yes! Ada sesuatu yang aku teringin nak tulis bermula dari ID itu. Cerita yang tak begitu popular dalam kalangan umum, tetapi cukup popular di hati aku. Haha, poyo! Actually, bermula dengan ID tu, aku kembali join group lama dalam SMULE cuma ketika itu aku bertemu dengan member baru dengan suasana yang baru. Syok! Sebab member semua kepala giler giler. Dan hari demi hari aku selesa di situ hanya kerana satu nama. Tak perlu kot aku nak mention dulu. Maybe pada entri yang akan datang. Cuma yang kalian perlu tahu, pemilik nama (ID) itulah yang sebenarnya telah membawa aku bernafas kembali dalam satu wilayah baharu. Wilayah yang sedang aku duduki kini. Wilayah yang cukup jauh dari kekecewaan pada hidup yang lalu.


Terima kasih untuk "Wilayah" itu.
Aku hargainya.


Pada entri akan datang, takkan kulepaskan kesempatan untuk mengabadikan kamu dalam tulisanku. Kamu yang aku sayang selalu. Gituuu! 😆😆 Cukuplah entri kali ini, intro kisah kita yang agak panjang telah kucoret. Haha. Sebenarnya inilah keseronokan menulis. Lebih-lebih lagi apabila menulis kisah yang ingin kita tulis untuk disimpan sebagai kenangan. Insya-Allah aku akan kembali lagi dengan "Kisah Kita" dalam next entri. Moga berkelapangan untuk menulis lagi. Amin..




xoxo
-MissNovelist-



Labels: , ,