::Diari Si Kotak Hati::
Assalamualaikum


Welcome to my Kotak Hati. Fahami aku dalam tulisanku.


Stuff Diary About Him Site


Owner

Miss Novelist




Hati terasa sepi bila ku jauh dari sentuh cintamu.
Ingin selalu ada dekatmu,
selalu ada di hatimu.


Mr Photographer



You're my love, you're my life
You're my everything I need.
I give you my heart
I give you my soul
In every way


My Precious



Pinky Promise!
You are always my sister,
forever my best friend.
Love you.

#KandaDinda



Lagu sendiri
Manuskrip siap!
Koleksi novel
Jadi novelis
Guitar
Honda City
Trip to Langkawi
Europe, here I come!
Travel to Istanbul
Travel to Australia
Jadi bestfriend AHR
Car license
Iphone
Kedai hadiah
Mirrorless Camera
Mr Photographer!
Jumpa Kanda Kesayangan
Nikah tanpa couple



--Warkah Cinta Usang--




--Tweet!--

Setelah sekian lama, baru tadi aku berkesempatan menyelongkar semula blog lama yang telah aku private kan dari bacaan umum. Blog yang penuh dengan kenangan dan ingatan. Nak buang, aku sayang pulak jadi aku private kan aje untuk menjadi tatapan aku di kemudian hari. Dan buktinya tadi, aku menyelongkar semula blog tu.

Hasilnya, aku terjumpa sesuatu yang amat bermakna dalam hidup aku iaitu sebuah warkah lama yang dihadiahkan oleh seseorang suatu masa lalu. Ingin aku kongsikan di sini kerana sampai ke saat ini, aku tidak pernah mahu untuk melupakannya. 


Mungkin ini yang kamu tunggu-tunggu... Penjelasan dari aku yang kian lama telah kamu nantikan... Aku sering dihantui rasa bersalah atas apa yang berlaku di antara kita.. Bukan niatku untuk mengecewakan dan menghampakan harapan kamu... 

Salah aku ker jika ada orang yang jatuh hati pada aku? Sungguh aku tidak pernah memaksa untuk kamu menyenangi diriku lantas merindui dan menyayangi diriku.. Bukan niat aku untuk menolak cinta kamu, namun aku tidak merasa diriku cukup sempurna dan baik untuk diri kamu... Aku takut aku tidak dapat memberi yang terbaik untuk kamu... Aku terlalu banyak kekurangan... Siapa yang tidak ingin dicintai dan disayangi malah aku bahagia bila kamu menyayangi aku.. Namun seperti apa yang aku katakan, aku takut aku tidak cukup sempurna untuk diri kamu... 

Dan aku takut untuk bercinta... Aku takut bila dikecewakan sebab aku pernah melaluinya suatu ketika dahulu dan kamu pasti tahu bahawa ianya amat menyakitkan... 

Mungkin ada terlintas di hatiku untuk menerima cintamu dan memberikan sepenuh kasih sayangku terhadapmu... Aku tidak sesempurna lelaki lain dalam percintaan.. mungkin kamu akan rasa diabaikan jika kamu bersama ku.. kerana aku bukan jenis yang suka bersms dan berdating... Hurm..aku buntu..

Aku juga takut jika kamu bersama ku, kamu akan terlepas peluang untuk bersama dengan seseorang yang lebih baik hanya kerana kamu sudah mengikat janji kasih dan sayang dengan diriku.. aku tidak mahu itu untuk terjadi.. biarlah aku yang sentiasa mengalah kerana aku sentiasa mahukan yang terbaik untuk orang yang tersayang, iaitu kamu... sungguh diriku menyayangi dirimu namun mencintaimu tak bermakna aku harus memiliki dirimu... asalkan kamu bahagia aku cukup bahagia.. namun, hanya satu yang aku minta, jaga dirimu baik-baik, tingkah laku dan sopanmu... insyaAllah jika kamu tak berjumpa lagi dengan seseorang yang dicintai, jika ada jodoh mungkin kita akan bersama.. 

Aku tidak berjanji namun aku pasti akan memiliki dirimu dan kamu akan memiliki diriku jika aku telah berkemampuan nanti.. 


Salam…


Tika aku membacanya kembali, sungguh, air mataku tiba-tiba tumpah membelah pipi. Bukan kerana aku bersedih di atas penolakkan cintanya terhadap diriku, namun aku menangis kerana aku cukup terharu di atas pengorbanan cinta yang telah dia berikan. 

Meskipun kini aku tidak mengikat janji kasih dan cinta terhadapnya, namun entah kenapa hati ini masih setia menunggu walau tanpa dia sedari. Ya…tanpa dia sedari. Setiap kali dia ada, aku berusaha menutup rasa. Aku berusaha melihatnya sebagai seorang sahabat di kala suka dan duka. Dan aku sering percaya bahawa Allah SWT lebih tahu apa yang terbaik untukku. Jadi mulai saat ini, aku tak ingin terburu-buru!

Dan aku juga tahu bahawa Allah SWT itu sedang menguji. Jadi, bersabarlah wahai hati… Allah SWT itu punya rencana tersendiri.



“Ya Allah, Engkau telah membuka pintu hatiku untuk benar-benar tulus mencintai seseorang. Di mana aku hanya mencintai dan merinduinya di dalam hati. Dan kepercayaan ini aku sandarkan kepadaMu, di mana aku yakin bahawa Engkau akan menganugerahkan aku cinta yang terbaik. Hindari aku untuk bercinta di jalan yang salah. Hindari aku dari perasaan yang bergelora. Kau berkatilah cinta hambaMu ini ya Allah. Sesungguhnya Engkau menciptakan Hawa itu hanya untuk Adam. Begitu juga Engkau menciptakan lelaki untuk perempuan. Sekiranya benar dia yang kutunggu adalah jodoh yang telah Engkau tetapkan untukku, Kau bimbinglah kami untuk menjalani cinta yang luhur dan suci. Kau bantulah kami untuk terus setia dan kekal dalam perasaan ini. Perasaan di mana hanya hati kami yang mengetahui. Ya Allah…kuserahkan segalanya kepadaMu, kerana yang memberi cinta ke dalam hati manusia itu adalah Engkau. Jadi, aku tidak mahu cinta ini melebihi batas cintaku terhadapMu. Tunjukkanlah aku seluas-luas jalan penyelesaian dan mudah-mudahan aku bertemu jodoh yang membimbing aku ke jalanMu. InsyaAllah…”



Tidak sia-sia aku menemukan kembali warkah ini, kerana ia membuatkan aku sedar akan perkara yang lebih bermakna dalam hidup iaitu cinta. Cinta kepada pencipta adalah yang utama sebelum Allah SWT memberikan cinta ke dalam hati kita sebagai hambaNya. 

Terima kasih aku ucapkan di atas warkah usang ini, tiada apa yang lebih bermakna selain mendoakan insan yang kita cintai walau hanya di dalam hati. Tak apalah kalau dia tak tahu sekalipun, yang penting itulah sebaik-baik dalam percintaan duniawi. Peace~






xoxo
-Miss Novelist-



Labels: